Tuesday, February 1, 2011

SkinCare Class ( SCC ) bersama Kak Ainie..

Salam...malam ahad lepas saya terima kunjungan daripada Beauty Consultant ( BC ) saya iaitu Kak Ainie sebab nak adakan skincare class (SCC)..ekceli kak ainie ni datang dari kl, sanggup datang untuk mengajar saya cara2 buat facial yang betul..segan gak sebab umah saya ni macam kapal pecah..hehe..tapi nak belajar punyer pasal saya belasah ajer la walaupun macam gitu gaya nyer!

kak ainie datang bersama2 dengan adik perempuan dan ipar dia..kiranya ipar dia tu pun baru berjinak2 dengan mary kay ni..so, kami wat facial sama2 la..banyak la yang kami belajar masa tu..rupa2nya baru saya tau macam mana buat facial dengan cara yang betul..selama ni main belasah jer..ada step2 yang perlu diikuti..besttt taw!

sebahagian produk mary kay

kosmetik

ni la k.ainie
tapi cian plak kat dorang..umah saya ni tak der set sofa, tak der meja makan so terpaksa la buat atas lantai..huhu...ni kena beli meja makan ni..haha tetiba!

ni pic masa tengah syok berfacial2 yer..sowi la pic kena edit sebab saya tak pakai tudung masa tuu..yer la da dalam umah sendiri kan..layan jer la..zasssttt


saya pakai face mask n lip mask..bibir pun ada mask taw!

perbezaan bibir atas n bibir bawah
dulu kan saya penah wat entry pasal bibir saya ni..tapi dalam blog personal saya la..sebelum ni saya pakai ubat bibir dari klinik sajer..bila da menerai lip mask MK ni terus jatuh chinta taw..cuba tengok perbezaan bibir atas (tak dipakai mask) dan bibir bawah (dipakai mask)..nampak ketaraannya dari segi lembab dan pinky nyer..bibir terus rasa lembut dan segar..

lip mask ni untuk merawat bibir..dipakai sama dengan lip balm..nanti entry penuh pasal produk ni saya buat kemudian kay! sedikit penerangan mengenai kebaikan rawatan bibir ni;
  • mencegah bibir daripada kering, merekah dan pedih2
  • penggunaan yang berterusan, bibir akan menjadi pinky..
  • sapuan lipstik akan jadi rata dan segar
okeh, kalo anda bekenan dan teringin mencuba kontek saya kay..oppss, saya juga membuat rawatan muka secara percuma kepada kaum wanita sekitar kemaman, dungun dan kuantan..kalo teringin FREE FACIAL roger saya kay!!

No comments:

Post a Comment